Friday, April 17, 2009

Quito, Ecuador


Gleder meg til å komme av dette kalde flyet, har reist lenge. Kjenner den varme vinden komme mot meg på utsiden. Aarrh! Dørene åpnes, noe kjennes feil... brrr det er kaldt her?? Hva er dette? Jeg gjentar, det er kaldt her.

Jeg kommer ut av flyplassen. Det er ikke bare kaldt her, det er annerledes også. Jeg kan forstå jeg har hoppet over noen land. Her glir ikke grensene inn i hverandre. Her finner man ikke samme kjennetegn som Bolivia og Peru. Her mangler de tradisjonelle draktene og de øde ørkenlandskap. Det er en litt god følelese i grunnen. Kjenner en fornemmelse av samme stillhet som da vi satt oss inn i taxien i Dubai (i begynnelsen av vår reise), men denne bilen bråker mer og med et viskes Dubaifølesen ut. Det kjennes som om vi begynner på en ny del av reisen.

Dollar, US dollar æsj! Betent tema her sier folkene jeg snakker med. Ingen ville ha dollar. Opprør, siste leder ble kastet fra makter i denne diskusjonen. Neste leder innførte valutaen med stor opposisjon. Nå er det stor misnøye. Alt er så dyrt her og jeg kan ikke forstå hvordan de lokale kan leve.

Spansk, spansk spansk, her er det ikke en gang mulig å spør om nøkkelen i resepsjonen på HOTELLET om du ikke kan spansk, perfekt! Det er sånn vi liker det!

Ecuador Quito, Galapagos. Det var den eneste planen jeg hadde på denne plassen. Herregud, quito har jo alt! Rafting ble det første. Rio Blanco, Rio death! Etter ei dame i båten datt og knuste leppa og armen, etter en mann datt ut og nesten fløy i steinene etter den tredje falt ut, var det stopp. Opp i midten av ruta og til sykehuset med de skadede.

Raftingbåten på Rio Blanco (kamera ble igjen i bilen)

No more said, ikke noe spesielt med der vi bodde... Vi kaster oss på et fly til Galapagoooos!:D

No comments: