Monday, April 27, 2009

Etter Galapagos var det tilbake til Quito. Nå til den nye delen av byen. Delen uten historie, kultur, kunst og lokale mennesker. En stor festeplass med en gater tett i tett med hosteller og et sentrum som kun bestod av barer, klubber og restauranter. Priser, DYRT. Turister overalt, vanlige turister og backpackere. Bosatte oss på et lite hostel med varmt vann, jess! Det farligste strøket i Ecuador. Karektiristiske doplangere på hvert et hjørne. De bare stod der hele dagen lang, hvordan kan ingen si noe? Et ord korrupsjon!

Midten av verden fikk vi selvfølgelig også med oss...

Før jeg viste ordet av det skulle vi til flyplassen. Jeg satte meg i taxien. Med et gikk det opp for meg at vi skulle til costa Rica! Vi skulle til sentral amerika, og en helt ny reise var i ferd med å starte. Jeg ble spent, kjente det kriblet. Med et forsvant kriblingen, departurefee på 41dollar! Er det mulig! Jaja sånn skjer.

Flyet letter, om litt er vi i et nytt kontinent...

No comments: