Monday, April 27, 2009

Costa Rica, San Jose! Et lite stoppested før Cuba


Hostellet Tranquillo, San Jose er et avslappet sted. Man gjør ingenting. Man får pause fra reisen, og men møter andre reisende. Så der sitter man timesvis, rundt et bord, snakker og deler historier. Det er godt, man føler ikke man går glipp av noe, det er som man trenger disse pausene en gang i blant. Det er som man får pause fra alle inntrykkene og får fordøyet dem. Man kan igjen få sitte på Internett, snakke med folk hjemme og svare på de utallige mailene som har hopet seg opp etter uker med ”simlpelife” i nowhere.

San Jose er just another big city, for min del. Det er spennende å gå på skattejakt i de utallige secondhand butikkene som finnes rundt i byen, men etter noen timer er man lei av å handle (eller å ikke handle fordi man ikke har plass i sekken.) Det er mye som skjer i byen, men det virker meget europeisk.

Om man spaserer litt lenger ned fra alt det moderne og nye, kommer man til den mer lokale delen av byen. Noen vil kanskje si ”den skitne stygge delen av byen”, for min del, Mer farger, mer spenning og mer kultur! But that's just me...

Så etter et lite stopp her satte jeg igjen omtrent alt jeg hadde i min store sekk, og vi fløy til Cuba...

No comments: