Wednesday, November 14, 2007

"it's raining men halleluja"


I dag regnet det ordentlig mye! Endelig! det var deilig og det kjentes litt ut som Norge. Solvaar tok oppvasken i springen fra himmelen, jeg tok en dusj. De siste dagene har vert hektiske. Paa loerdag var vi saa heldige aa bli invitert i brylupp. Det var fantastisk, og meget annerledes enn det jeg er vant til. Tradisjon paa tradisjon var paa programmet, jeg tok saa mange bilder at jeg ble stoel i fingrene. Masse mat, kaken for maten og maaaaasse drikke. Foreldrene til brugdommen overgav gaver til foreldrene til bruden (brudepris), noe jeg hadde trodd var ute av mote for lange tider siden.. (tydeligvis ikke) Gjestene danset frem gavene sine. Jeg og Solvaar ble presentert i mikrofonen som to hvite PRESTER og ble bedt om aa danse frem vaar gave. "UHELDIGVIS" hadde jeg og Solvaar diskret vert oppe aa levert vaar gave. Det hadde jo ikke vert noe annet i verden vi ville gjort mer, enn aa alene "danset" frem vaar simple vinflaske foran over 400 mennsker vi ikke kjente! :p Dagen etter ble vi invitert i en konfirmasjon. Vi kom forsent og damen vi tok foelle med baklagde, aa sa at de naa var "snart ferdige" i kirken. Jeg ble litt skuffet, uten aa vite at "snart ferdige" var tre timer igjen... det ble en lang dag. Festen var etterpaa, ogsaa her var det dans og tradisjon. konfirmantene fikk lange "glittersmykker" (som kunne minne om glitter fra juletreet) i forskjellige farger. Vi hadde det kjempe goey! Moren og alle tantene danset for ham, mens han satt paa hedersbordet. Konfirmanten selv(Joseph) maatte danse med moren, skulle likt aa sett dagens ungdom gjoere dette i sin konfirmasjon... Paa veien hjem valgte vi en litt annen transport enn v vanlig, lasteplanet paa en lastebil. Her satt vi ca. 15 stk. og smilte, sang og hadde det kjempe kjekt!!:D Det var en lykkelig dag, og fra ansiktet til Joseph og doemme, hadde han ogsaa hatt en uforglemmelig konfirmasjon! Jeg legger inn en liten filmsnutt fra naar jeg og solvaar fikk regn...:D:D over og ut;p

1 comment:

Elisabeth Mulelid said...

Regn e kuuuult! Men korti kommer solen? Stilig bilde, men kor e filmen? Liker aa lese om kordan du har det i afrika sissilmor! :)
Klem <3